Direktlänk till inlägg 19 december 2013

Dagens Tipps

Av Benjamin Barhanko - 19 december 2013 16:54

Hej!


Här kommer mitt första blogginlägg med dagens tipps. Eftersom det är första gången jag skriver här kanske jag borde dela med mig om regler som jag satt upp för mitt spelande.


Regler:

1. Oddsa aldrig på matcher under 1.3 gånger pengarrna.

2. Satsa aldrig mer än 33% av kapitalet på en oddskombination

3. Inkludera inte samma match på flera oddskombinationer

4. Bestäm insatsen efter risk

5. Spela inte girigt

6. Minimera risken så gott det går

7. Spela inte på matcher som betyder lite/inget för lagen

8. Kolla alltid statistiken innan du lägger ett vad


Nuså, till det roliga!


Idag finns det inte mycket att välja på, så det blir NHL för min del.


Om vi kollar på statistiken mellan Buffalo Sabres-Boston Bruins så ser vi att Sabres är jumbon i tabellen med två vinster på de senaste fem matcherna och Bruins ligger sju poäng efter serieledande Chicago Blackhawks, Bruins med tre matcher färre spelade. Tittar man på statistiken lagen emellan så ser man att det inte sällan går till förlängning, och att Bruins har fördel på bortaplan på senare tid, därför lägger jag Money Line på Bruins.


Eftersom jag inte tycker att oddset på den matchen är tillräcklig så kommer jag att kombinera den med ytterligare en match för att öka eventuella vinster. Jag har siktat in mig på St Louis Blues- Montreal Canadiens där ST Louis är sex poäng bakom serieledande Blackhawks med hela 5 matcher färre spelade för Louis. Canadiens har bara vunnit två matcher på sina fem senaste varav en var på övertid. St louis har vunnit tre av sina fem senaste med en match på övertid jag skulle också säga att St louis har mött bättre motstånd under denna period så fördel för dem nu. Kollar man statistiken lagen emellan så ser man att dessa lag bara spelar mot varandra en gång per säsong, så vi ska inte gå för många matcher bakåt för att ta ett beslut, jag brukar ha en femårsregel pga att mer än fem år tillbaka så brukar det vara ett helt nytt lag med nya spelare, därför kollar jag bara ett par säsonger bak och här ser vi att St Louis har fyra raka vinster varav två på övertid och straffar, därför blir det moneyline här också, för St louis.


Då har vi första lappen klar:

Buffalo Sabres-Boston Bruins, Moneyline 2

St Louis Blues-Montreal Canadiens, Moneyline 1


Odds, 2.51

Insats 500

Potentiell utdelning 1250


Nu kommer jag snabbspola vidare till nästa lappar, jag kommer inte att skriva så utförligt som nu varje gång.


Lapp 2:

Toronto Maple Leafs-Phoenix Coyotes Antal mål, över 5.5

Pittsburgh Penguins-Minnesota Wild Money line, 1


Odds 3.11

Insats 500

Potentiell utdelning 1550


Lapp 3:

Tampa Bay-Nashville Predators, Money line 1

Philadelphia Flyers- Columbus Blue Jackets, Money line 1


Odds 2.85

Insats 500

Potentiell utdelning 1425


Alla tre kombinationer get nästan pengarna tillbaka om jag vinner på en utav dessa, målet är att vinna två, alla tre med lite tur men det händer inte ofta. Jag är nöjd om jag vinner 1000 kronor på en dag, du behöver inte vinna på allt, vinn bara på mer än du förlorar så kommer du att gå med vinst i slutändan.


Lycka Till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Benjamin Barhanko - 5 januari 2014 08:42

Hej igen, jag har inte kunnat posta här på ett tag, detta på grund av att jag flyttar till sillyseason med bloggen Ett Kryss Två, fortsätt gärna följa mig där! ...

Av Benjamin Barhanko - 29 december 2013 08:49

Vi börjar rulla in på en positiv trend nu, ännu en vinst och 400 kronor är inkasserade efter gårdagens spel. Matchen som vi inte vann på var Manchester City-Crystal Palace, Crystal Palace lyckades hålla nollan i dryga 60 minuter men inte mer än så. T...

Av Benjamin Barhanko - 28 december 2013 11:21

Under natten igår så flöt allt i vår väg, utklassningar och vinnande vid övertid och straffar, resultatet blev vinst på cirka 2700 kronor igår, idag hoppas vi på något liknande!   Idag finns det inte så värst mycket att spela på tycker jag, inget...

Av Benjamin Barhanko - 27 december 2013 20:35

Efter ett litet uppehåll så blir det matchande igen för länderna i Nordamerika, men först ska vi se hur det gick i KHL och Premier Legue.   Severstal Cherepovets - SKA St. Petersburg Money Line, 2Spartak Moskva - Metallurg Magnitogorsk Money Line...

Av Benjamin Barhanko - 25 december 2013 07:37

Hej igen på er alla, hoppas ni njuter av julen! Nu är det dags för att placera ytterligare tre vad, det ena är idag på den ryska högstaligan för hockey, KHL. De två andra lapparna blir imorgon på Premier League. Severstal Cherepovets - SKA St. Pe...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards