Direktlänk till inlägg 22 december 2013

Snart Jul

Av Benjamin Barhanko - 22 december 2013 08:21

Nu är det snart jul, och visst ska vi fira julen med en vinst i bagaget?


Gårdagens spel gick inte helt som jag väntat men efter en bergochdalbana så gick vi iallafall med vinst, 300 kronor inkasserade och vi blickar mot söndagsmatcherna.


Idag har jag kört på samma princip, det vill säga ett systemspel med sex dubblar och två kombinationer. Denna gång är det dock exakt samma insats på alla tre.


Första lappen som är systemspel har jag valt att börja med spanska primera division, matchen jag valt är Valencia-Real Madrid. Valencia har en ganska medioker form med två av fem vinster där dem har släppt in hela sju mål, Real å andra sidan har fyra av fem vinster med en sprudlande målform, detta ger mig anledning att tro att Real tar hem denna match på grund av att Valencia inte kommer att hålla emot defensivt.


Andra matchen jag valt är Swansea-Everton, Swansea som också spelar medioker fotboll och Everton som imponerar i Premier League med Lukaku som är ett monster i anfallszon. Everton har inte förlorat mot Swansea på de senaste fyra mötena men jag är fortfarande lite osäker trots det, så mitt val blir inget spel vid kryss, 2


Tredje matchen som hamna på samma lapp är Verona-Lazio, Veronas hemmastatistik är tillräcklig för att jag ska ha dem som favorit, men nykomlingar är alltid nykomlingar, därför kör jag på samma princip här. Inget spel vid kryss, 1


Fjärde och sista matchen blev Sassuolo-Fiorentina, Sassuolo är en annan nykomling detta år som inte går lika bra, Fiorentina har en makalös offensiv kraft och med Sassuolos 17 insläppta mål på sju matcher hemma så blir valet Fiorentina.


Lapp 1:

Valencia-Real Madrid 2

Swansea-Everton, Inget spel vid kryss, 2

Hellas Verona-Lazio, Inget spel vid kryss, 1 

Sassuolo-Fiorentina, 2

Insats: 600


Andra lappen blev en dubbel innehållande Roma-Catania där Roma har fått tillbaka Destro, Gervinho och Totti från skador som drabbat laget under en längre tid, Catania går det oerhört kämpigt för med hela 21 insläppta mål på bortaplan, därför väljer jag att spela med handikap här, för att öka oddsen lite.


Andra matchen blev Inter-Milan, jag vågade inte lägga någon vinnare här, istället blev det antal mål, över 2.5. Anledningen till det är att båda lagen verkligen måste vinna för att rädda säsongen, och jag tror det blir full fart från båda håll.


Lapp 2:

Roma-Catania, Handikap 0-1, 1

Inter-Milan, Antal mål, Över 2.5

Insats: 600


Tredje och sista lappen blev också en dubbel, denna blev halvtysk och halvbrittisk. Första matchen är Borussia Mönchengladbach-Wolfsburg, Mönchengladbach har en otrolig hemmastatistik med hela åtta raka vinster. Dock är Wolfsburg ett lag som är kapabel att ändra på detta, men jag tror fortfarande att Mönchengladbach har fördel i denna match. Valet blev, inget spel vid kryss, 1


Andra matchen jag valde är Southampton-Tottenham, Southampton med fem raka utan vinst och Tottenham med två av fem. Southampton har faktiskt imponerat denna säsong, Tottenham har gjort tvärt om, med alla nyförvärv har dem inte kunnat etablera ett så starkt offensivt lag som vi alla trodde dock har Tottenham gjort det förvånandesvis bra på bortaplan med fem utav åtta segrar. Ja ni ser nog hur det kommer att bli, inget spel vid kryss, 2.


Lapp 3: 

Borussia Mönchengladbach-Wolfsburg, Inget spel vid kryss, 1

Southampton-Tottenham, Inget spel vid kryss, 2

Insats:600

 

Lycka till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Benjamin Barhanko - 5 januari 2014 08:42

Hej igen, jag har inte kunnat posta här på ett tag, detta på grund av att jag flyttar till sillyseason med bloggen Ett Kryss Två, fortsätt gärna följa mig där! ...

Av Benjamin Barhanko - 29 december 2013 08:49

Vi börjar rulla in på en positiv trend nu, ännu en vinst och 400 kronor är inkasserade efter gårdagens spel. Matchen som vi inte vann på var Manchester City-Crystal Palace, Crystal Palace lyckades hålla nollan i dryga 60 minuter men inte mer än så. T...

Av Benjamin Barhanko - 28 december 2013 11:21

Under natten igår så flöt allt i vår väg, utklassningar och vinnande vid övertid och straffar, resultatet blev vinst på cirka 2700 kronor igår, idag hoppas vi på något liknande!   Idag finns det inte så värst mycket att spela på tycker jag, inget...

Av Benjamin Barhanko - 27 december 2013 20:35

Efter ett litet uppehåll så blir det matchande igen för länderna i Nordamerika, men först ska vi se hur det gick i KHL och Premier Legue.   Severstal Cherepovets - SKA St. Petersburg Money Line, 2Spartak Moskva - Metallurg Magnitogorsk Money Line...

Av Benjamin Barhanko - 25 december 2013 07:37

Hej igen på er alla, hoppas ni njuter av julen! Nu är det dags för att placera ytterligare tre vad, det ena är idag på den ryska högstaligan för hockey, KHL. De två andra lapparna blir imorgon på Premier League. Severstal Cherepovets - SKA St. Pe...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards